Flug nach Boston im Juni gecancelt und keine Rückmeldung und Rückzahlung des Ticketpreises

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  • 11 Dez 2020
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Mein über Tripmonster gebuchte Flug im Juni wurde wegen der Ende Mai gecancelt. Laut Aussage von Kollegen der Hotline sollte das Geld 8-12 Wochen später zugezahlt werden. Danach kamen keine Informationen und Rückzahlung von Tripmonster und so versuchte ich Ende August per Mail eine Klärung der Situation. Daraufhin kam weder eine Antwort noch eine Zahlung. Mittlerweile sind wieder 3 Monate vergangen. Bitte klären Sie das schnellstmöglich.

Hoffe auf schnelle Antwort

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11-12-2020 um 22:09 Uhr

Die Beschwerde wurde per E-Mail an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

11-12-2020 um 22:09 Uhr

Die Beschwerde wurde per Brief an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

12-12-2020 um 20:26 Uhr


Dear Susanne,

Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

We are aware that some refunds are being delayed longer than usual, due to airlines taking a long time to approve refunds. The approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.

One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread with our colleagues.

Thanks

14-12-2020 um 10:25 Uhr


Dear Susanne,

We have been informed that the refund has been authorized, so we are going to give your money back in the same payment method that you provided when booking your flight. During the next few days (max 2 weeks) you will see the value reflected in your bank account.

In any case, you must have received an e-mail from our Advanced Support team with all the details. This e-mail has been sent to the same address you indicated in the purchase process.

Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread already opened with our colleagues.

Kind regards

Abschließende Betrachtung des Verbrauchers

27-12-2020 um 23:11 Uhr


Problem behoben

3 / 10

Kundenservice Note

NEIN

Weiterempfehlung?

Lange Wartezeit und erst nach Einschaltung von Reklamation24 eine akzeptable Reaktion.
Danach verlief aber alles nach unseren Wünschen.

5
Tripmonster
Zufriedenheitsindex: 52.7/100

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