Flug wurde wegen Corona storniert, keine Rückerstattung erhalten

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  • 20 Sep 2021
  • #291665
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Ich habe einen Flug nach Myanmar gekauft. Der Flug hätte am 7. Oktober 2020 erfolgen sollen und wurde wegen Corona storniert. Wir haben dann die Rückerstattung der Zahlung beantragt und seit Monaten kein Update erhalten. Wenn wir den Flug und den Antrag auf Rückerstattung auf der Website aufrufen ist der Antrag immer noch im Status "Warten auf die Genehmigung der Fluggesellschaft". Dort steht, dass diese Genehmigung zwischen 12-14 Wochen dauert aber diese Wochen sind längst vergangen.

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20-09-2021 um 12:29 Uhr

Die Beschwerde wurde per E-Mail an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

21-09-2021 um 19:54 Uhr


Dear customer,

Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

Should you have any further requests, you can follow up by e-mail with our colleagues from Advanced Customer Support team.

Thanks

12-10-2021 um 21:12 Uhr


Am 22.09. habe ich eine Email erhalten, dass sich in den nächsten Tagen einer der Agenten um meinen Fall kümmert. Bis heute habe ich allerdings kein Update erhalten.

13-10-2021 um 14:37 Uhr


Dear customer,

Thanks for sending your case over.

We are aware of the fact that there are some refunds that are being delayed longer than usual, mainly due to airlines taking a long time to approve them. Please take into account that the approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.

One of our agents has checked your case in detail with the airline, and confirmed that the refund request is registered and pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of maximum 2 weeks. Unfortunately we cannot give you a deadline as it depends on the airline timelines and procedures.

In any case, you must have received an e-mail from our Advanced Customer Support department with all the details. This e-mail is sent to the same address you indicated in the purchase process. Please don´t hesitate to follow up through this e-mail thread with our colleagues if you need it.

Thanks for your patience.

Regards

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Tripmonster
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