Tripmonster - Ticket Rückerstattung

  • Ungelöst
  • 08 Mär 2021
  • #201904
  • 464
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Hier ist S. ******. Flug Nr. HY 232
Ich habe einen Hin & Rückflug von Frankfurt nach Lahore (Pakistan) gebucht. Der Hinflug sollte am 19/03/2020, der Rückflug am 20/03/2020 erfolgen. Die Gesamtsummer für die Tickest betrug: 1294,03 € und wurde über eine Visa Kreditkarte bezahlt.

Sämtliche Flüge wurden aufgrund von Covid 19 ersatzlos gestrichen.

Bis heute hat mir Tripmonster mein Geld noch nicht zurückbezahlt. Ich habe mehrmals per Mail und telefonisch die Erstattung verlangt. Entweder gab es auf meine Beschwerden von Tripmonster gar keine Reaktion oder die Aussage, dass die Erstattung 12-14 Wochen dauern kann. Dieser Zeitraum ist jedoch schon längst abgelaufen. Unter diesen Umständen werde ich nie wieder über Tripmonster buchen.

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08-03-2021 um 18:00 Uhr

Die Beschwerde wurde per E-Mail an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

08-03-2021 um 18:00 Uhr

Die Beschwerde wurde per Brief an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

09-03-2021 um 08:11 Uhr


Dear customer,

Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

Should you have any further requests, you can follow up by e-mail with our colleagues from Advanced Customer Support team.

Thanks

12-03-2021 um 11:48 Uhr


Dear customer,

Thanks for sending your case over.

We are aware of the fact that there are some refunds that are being delayed longer than usual, mainly due to airlines taking a long time to approve them. Please take into account that the approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.

One of our agents has checked your case in detail with the airline, and confirmed that the refund request is registered and pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of maximum 2 weeks. Unfortunately we cannot give you a deadline as it depends on the airline timelines and procedures.

In any case, you must have received an e-mail from our Advanced Customer Support department with all the details. This e-mail is sent to the same address you indicated in the purchase process. Please don´t hesitate to follow up through this e-mail thread with our colleagues if you need it.

Thanks for your patience.

Regards

Abschließende Betrachtung des Verbrauchers

26-03-2021 um 15:10 Uhr


Problem ungelöst

1 / 10

Kundenservice Note

NEIN

Weiterempfehlung?

Ich habe immer noch nicht mein Geld zurück bekommen. Und warte schon seit einigen Monaten darauf. Ich bitte um Hilfe.

28-04-2021 um 16:15 Uhr


Dear customer,

We have been informed that you are already in touch with our colleagues from Advanced Customer Support team, and that you have been informed about the alternatives provided by the airline after your flight cancellation. All the information has been sent by e-mail to the same address you indicated in the purchase process.

We kindly ask you to follow up with them through the e-mail thread that is already opened with the e-mail address used in the booking process.

Thanks and regards

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Tripmonster
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