Warten auf die Rückerstattung - Fluglinie hat schon lange erstattet -es reicht

  • Beantwortet
  • 26 Jan 2021
  • #182704
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Sehr geehrte Damen und Herren,

am 28. 12.2020 hatten wir mit Ihnen telefoniert und um die Rückerstattung unserer Flugkosten gebeten.
Die Fluglinie Edelweiß hatte Ihnen die Tickets bereits Mitte September 2020 erstattet. Das haben wir schriftlich von der Fluglinie und Sie haben uns das am Telefon auch bestätigt.
Wir wurden von Ihnen gebeten unsere Kontodaten noch einmal zu übermitteln, damit wir das Geld erstattet bekommen.
Das haben wir am selben Tag getan. Bis heute ist leider keine Rückerstattung auf unserem Konto eingegangen.

In meiner letzten Mail hatte ich Ihnen eine Frist bis zum 01.02.2021 gesetzt. Sollten Sie diese nicht einhalten, werde ich rechtliche Schritte einleiten müssen.

Mit freundlichen Grüßen

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26-01-2021 um 14:45 Uhr

Die Beschwerde wurde per E-Mail an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

28-01-2021 um 10:48 Uhr


Dear ******,

Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

We are aware that some refunds are being delayed longer than usual, due to airlines taking a long time to approve refunds. The approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.

One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread with our colleagues.

Thanks

29-01-2021 um 11:02 Uhr


Dear customer,

We have been informed that the refund has been authorized, so we are going to give your money back in the bank account provided. During the next few days (max 2 weeks) you will see the value reflected in your bank account.

In any case, you must have received an e-mail from our Advanced Support team with all the details. This e-mail has been sent to the same address you indicated in the purchase process.

Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread already opened with our colleagues.

Kind regards

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