Flugausfall/kein Geld Rückerstattet

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  • 31 Dez 2020
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Guten Tag
Mein Mann und ich hatten im Mai/Juni Flüge von München nach Jaipur , Indien. Diese wurden aufgrund von Corona gecanelt. Bei meinem Flug wurde anscheinend seitens travelgenio die Rückerstattung eingereicht bei Oman air. Seit her jedoch keine Antwort bzw kein Geld zurück erhalten. Der Flug meines Mannes wurde auf November umgebucht und er musste sogar noch 80€ drauf zahlen...
Auch im November wurde sein Flug gecancelt und nun ebenso die Rückerstattung beantragt. Auch seitens Tripmonster keinerlei Nachricht seither.
Wir warten nun schon sehr lange und haben bisher keinen der beiden Flüge zurück erstattet bekommen. Die Kontaktaufnahme mit Tripmonster und Travelgenio ist sehr schwierig... in der Kundenhotlein geht niemand ans telefon und per email kommt immer nur eine Computer generierte standart Antwort mit "Ihre Rückerstattung ist in Bearbeitung"
Zahlreiche Emails und telefon versuche haben wir seit Juni bzw November unternommen ohne Erfolg .

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31-12-2020 um 22:34 Uhr

Die Beschwerde wurde per E-Mail an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.

05-01-2021 um 12:16 Uhr


Dear ******,

Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

We are aware that some refunds are being delayed longer than usual, due to airlines taking a long time to approve refunds. The approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.

One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread with our colleagues.

Thanks

06-01-2021 um 21:41 Uhr


Dear ******

Our colleagues have been checking your bookings.

17267060
The refund has been authorized, so we are going to give your money back in the same payment method that you provided when booking your flight. During the next few days (max 2 weeks) you will see the value reflected in your bank account.

17266863
The refund is pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of days, but unfortunately we don´t know how long the process on the airline side will take.

In any case, you must have received, for each booking, e-mail from our Advanced Support team with all the details. This e-mail has been sent to the same address you indicated in the purchase process.

Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread already opened with our colleagues.

Kind regards

07-03-2021 um 14:23 Uhr


Dear customer,

One of our agents has been checking the status of your refund and we would like to inform you that it is still pending to be approved by the airline.

As soon as it gets approved, we will proceed with the repayment to the same payment method you used in the booking process.

We are very sorry for the inconveniences that this situation might be causing you, and we are working to try to get the airline approval as soon as possible.

Regards

30-03-2021 um 18:31 Uhr


Wir haben bisher nocj keine rpckerstattung ded 2. Fluges vom november erhalten

13-04-2021 um 17:59 Uhr


Dear Customer,

We have been informed that our colleagues on the Advanced Customer Service team have contacted you. All the information has been sent by email to the same address that you indicated in the purchase process.

We kindly ask you to contact them via the email thread that is already open with the email address used in the reservation process.

Thanks and regards

26-04-2021 um 22:38 Uhr


Wir haben immer noch keine rückerstattung des fluges mit dem buchungscode 17266863 vom November erhalten

27-04-2021 um 15:09 Uhr


Dear customer,

We would like to inform you that your refund request still pending to be approved by the airline.

As soon as it gets approved, we will proceed with the repayment to the same payment method you used in the booking process.

We are very sorry for the inconveniences that this situation might be causing you, and we are working to try to get the airline approval as soon as possible.

Regards

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